Czy gabinety stomatologiczne powinny organizować „drzwi otwarte”?

Dostęp do tego artykułu jest płatny.
Zapraszamy do zakupu!

Cena: 5.40 PLN (z VAT)

Po dokonaniu zakupu artykuł w postaci pliku PDF prześlemy bezpośrednio pod twój adres e-mail.

Kup artykuł

Should dental offices organize “Open Days”?

Konrad Wroński, Roman Bocian, Adam Depta

 

Wprowadzenie. XXI wiek stawia duże wyzwania zarówno publicznym, jak i niepublicznym zakładom opieki zdrowotnej. Wolny rynek sprawia, że gabinety muszą skutecznie walczyć nie tylko o nowych pacjentów, ale także o utrzymanie obecnych. Jednym z narzędzi służących do tworzenia pozytywnego wizerunku gabinetu stomatologicznego jest organizowanie przez ich personel „drzwi otwartych” dla pacjentów.

Cel pracy. Celem pracy było zapoznanie się z opinią pacjentów na temat organizowania „drzwi otwartych” w gabinetach dentystycznych.

Materiał i metody. Grupa 120 pacjentów Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. dr. Mikołaja Pirogowa w Łodzi została poddana badaniu przeprowadzonemu z wykorzystaniem specjalnie opracowanej ankiety własnej, w której zastosowano narzędzia badające opinię pacjentów na temat organizowania „drzwi otwartych” w gabinetach stomatologicznych. Niezbędne obliczenia przeprowadzono za pomocą pakietów: STATISTICA 7.1 i EXCEL 2008.

Wyniki. Analiza wyników przeprowadzonego badania wykazała, że 115 (95,8%) respondentów odnosi się pozytywnie do przeprowadzania „drzwi otwartych” w gabinetach stomatologicznych. Spośród 120 ankietowanych 3 (2,5%) było innego zdania, a 2 (1,7%) nie miało zdania w tej kwestii.

Wnioski. Wyniki przeprowadzonego badania wskazują, że pacjenci pozytywnie odnoszą się do organizowania w gabinetach stomatologicznych „drzwi otwartych”. W XXI wieku gabinety stomatologiczne powinny w pełni korzystać z narzędzi oferowanych przez public relations po to, aby skutecznie zabiegać o nowych pacjentów.
 

gabinet dentystyczny, „drzwi otwarte”, public relations, pacjenci, zarządzanie
 
Konrad Wroński, Roman Bocian, Adam Depta

Introduction. The XXI century presents big demands, both for public and private health care. The free market forces offices not only to look for patients but also to retain those they have. One of the tools that serve to give a positive appearance of the dental office is the organization by personnel of an “open day” for patients. Objectives. The aim of the study was to get to know the opinion of patients regarding the organization of “open days” in dental offices. Materials and methods. A group of 120 patients at the dr. Mikolaj Pirogow Voivodeship Specialist Hospital in Lodz were examined using a questionnaire specially prepared by the author in which use was made of tools for studying public opinion regarding the opinion of patients about organizing “open days” in dental offices. The necessary calculations were carried out using the packets: STATISTICA 7.1 and EXCEL 2008. Results. Analysis of the results showed that 115 (95.8%) respondents are in favour of “open days” in dental offices. From among the 120 surveyed 3 (2.5%) were of a different opinion, and 2 (1.7%) did not have any opinion. Conclusions. The results show that patients are in favour of “”open days” in dental offices. In the XXI century, dental offices should make full use of the tools offered by public relations in order to effectively gain new patients.

dental office, “open days”, public relations, patients, management
następny artykuł