REGULAMIN KSIĘGARNI INTERNETOWEJ
WYDAWNICTWA CZELEJ ORAZ PORTALU MAGAZYNU STOMATOLOGICZNEGO
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Księgarnia internetowa działająca po adresem: czelej.com.pl oraz portal www.magazyn-stomatologiczny.pl jest prowadzony przez Wydawnictwo Czelej Sp. z o. o. z siedzibą w Lublinie, ul. Skrajna 12-14, NIP 712 24 12 888, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000027988, kapitał zakładowy 1.542.700,00 zł., reprezentowana przez: Prezesa Zarządu - Dorotę Marię Czelej.
-
Zasady przedstawione w regulaminie obowiązują zarówno na stronie Wydawnictwa Czelej oraz na portalu www.magazyn-stomatologiczny.pl
-
Wydawnictwo Czelej oraz portal www.magazyn-stomatologiczny.pl nazwane są w regulaminie dalej Sprzedawcą.
-
Sprzedawca podejmuje najwyższe starania, aby zasady i warunki sprzedaży poprzez stronę www.czelej.com. pl oraz portal, kształtowały prawa i obowiązki Klienta w sposób zgodny z dobrymi obyczajami.
-
Zamawiający na portalu www.magazyn-stomatologiczny.pl oraz w księgarni internetowej www.czelej.com.pl zwany Klientem, powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. W toku rejestracji na portalu www.magazyn-stomatologiczny.pl oraz na stronie www.czelej.com.pl lub przy składaniu zamówienia, Klient zostanie poproszony o zaakceptowanie postanowień niniejszego Regulaminu za pośrednictwem udostępnionej funkcjonalności tzw. checkbox.
-
Strona www.czelej.com.pl oraz portal www.magazyn-stomatologiczny.pl umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu przez klientów zamawiających na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
-
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Klient poniesie jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Czelej sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, przy ul. Skrajnej 12-14. Podanie danych w celach marketingowych jest dobrowolne. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wglądu do danych osobowych oraz ich poprawienia, odwołania i usunięcia.
§2 INFORMACJE O PRODUKTACH
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sprzedającego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Ceny książek i innych produktów znajdujących się w księgarni internetowej Sprzedawcy:
a) są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT,
b) nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia produktu, od wartości oraz wielkości zamówienia i podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Klienta. - Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia jest prezentowana w podsumowaniu zamówienia po wybraniu przez Klienta formy dostawy i płatności. Przed zatwierdzeniem zamówienia Klient powinien samodzielnie sprawdzić koszt dostawy na stronie.
W przypadku książek:
Rabaty, koszty - dotyczy wysyłki Pocztą PolskąWarunki zakupu Warunki zakupu dla prenumeratorów* Kwota zakupu Koszty wysyłki Rabat Koszty wysyłki Rabat do 200 PLN
przedpłata
płatność on-line12,00 PLN 0% 12,00 PLN 15% do 200 PLN
za pobraniem16,00 PLN 0% 16,00 PLN 15% powyżej 200 PLN 0,00 PLN 0% 0,00 PLN 15% Rabaty, koszty - dotyczy wysyłki pocztą kurierską Warunki zakupu Warunki zakupu dla prenumeratorów* Kwota zakupu Koszty wysyłki Rabat Koszty wysyłki Rabat do 200 PLN
przedpłata
płatność on-line13,00 PLN 0% 13,00 PLN 15% do 200 PLN
za pobraniem16,00 PLN 0% 16,00 PLN 15% powyżej 200 PLN 0,00 PLN 0% 0,00 PLN 15% *) dla prenumeratorów czasopism: - Dermatologia Praktyczna
- Medycyna i pasje
- Magazyn stomatologiczny
- Neurologia Praktyczna
- Gastroenterologia Praktyczna
- przypadku czasopism:Przy zakupie pojedynczego numeru czasopisma koszt wysyłki wynosi 12 zł. Przy zakupie prenumeraty czasopisma koszty wysyłki pokrywa Wydawnictwo. - Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Przy czym odwołanie akcji promocyjnych, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Promocje w księgarni internetowej www.czelej.com.pl oraz na portalu nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
§3 ZASADY ZAMAWIANIA
- Zamówienia składane za pośrednictwem strony www.czelej.com.pl, portalu magazyn-stomatologiczny.pl oraz adresu e-mail: sklep@czelej.com.pl można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Natomiast w przypadku zamówień telefonicznych zamówienia są przyjmowane w dni robocze w godzinach 8:00-16:00.
- Sprzedający dopuszcza istnienie przerw technicznych, wyłączających księgarnię internetową lub portal z przyjmowania i realizacji zamówień Klientów, na temat których zamieści stosowną informację na stronie internetowej www.czelej.com.pl oraz na portalu.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia i przerwy w funkcjonowaniu księgarni internetowej Wydawnictwa Czelej, spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność księgarni internetowej/portalu Sprzedawcy z oprogramowaniem Klienta.
-
Realizacja zamówień następuje w dni robocze, z wyłączeniem dni zamkniętych magazynu księgarni Sprzedającego (np. na czas przeprowadzenia inwentaryzacji, przerwy techniczne).
-
Przez złożenie zamówienia za pośrednictwem strony www.czelej.com.pl oraz portalu magazyn-stomatologiczny.pl należy rozumieć dodanie do Koszyka produktów z oferty księgarni internetowej lub portalu, następnie wypełnienie "Formularza zamówienia" zgodnie z informacjami podanymi w w/w formularzu (wybór rodzaju i miejsca dostawy, formy płatności) oraz kliknięcie przycisku potwierdzającego zamówienie i obowiązek płatności.
-
Zamówienie za pośrednictwem strony www.czelej.com.pl może być dokonane w jednej z dwóch form:
a)po zarejestrowaniu się - w przypadku nowego Klienta, lub zalogowaniu - w przypadku Klienta, który ma już konto Klienta w księgarni internetowej Sprzedającego,
b) bez zalogowania (szybkie zakupy) {nie dotyczy portalu} - Dopuszcza się również złożenie zamówienia przez Klienta poprzez kontakt ze Sprzedającym za pośrednictwem:
- adresu e-mail: sklep@czelej.com.pl,
- kartą pocztową (gratis) - opłaconą przez nas, wysłaną na adres WYDAWNICTWO CZELEJ Sp. z o.o. UL. SKRAJNA 12-14, 20 - 802 LUBLIN
- telefonicznie: 81 446 98 11 wew 11-13
- faksem:81 470 93 04
- przez SMS, wystarczy wysłać SMS o treści "ZAMÓWIENIE" na numer 512 440 050 a Przedstawiciel Wydawnictwa zadzwoni do Państwa w celu przyjęcia zamówienia.
- W przypadku złożenia zamówienia w trybie opisanym w pkt. 7 Klient podaje niezbędne dane do realizacji zamówienia: zamawiane Produkty wraz z numerem ISBN danej pozycji, ilość zamawianych produktów: dane do korespondencji: imię, nazwisko lub firma, adres, adres e-mail, numer telefonu, wybrany sposób wysyłki towaru, sposób płatności.
- Klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia wraz z numerem zamówienia oraz danymi niezbędnymi do dokonania płatności, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia. W przypadku braku otrzymania takiej informacji Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą drogą telefoniczną lub mailową (zakładka Kontakt).
- Podczas składania zamówienia oraz komunikacji ze Sprzedającym, Klient zobowiązany jest do podania prawidłowych danych kontaktowych – w szczególności imienia i nazwiska, pełnego adresu e-mail oraz numeru telefonu. Nieprawidłowo podane dane mogą utrudnić lub uniemożliwić realizację zamówienia, za co Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
§4 DOSTAWA I FORMA PŁATNOŚCI
- Płatność za pobraniem, przy odbiorze przesyłki (Poczta Polska, przesyłka kurierska).
- Płatność za pośrednictwem systemu PayU.pl (w przypadku anulowania transakcji prosimy o kontakt z Działem Sprzedaży).
- Wpłata bezpośrednio na konto Wydawnictwa po otrzymaniu faktury lub wcześniejszym uzgodnieniu: Bank Ochrony Środowiska S.A. O/Lublin nr rachunku: 24 1540 1144 2114 6406 8224 0002
- Dołączamy na życzenie fakturę VAT.
- Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019, poz. 1520), Sprzedawca ma prawo wystawić fakturę do paragonu fiskalnego wyłącznie w przypadku gdy na paragonie znajduje się NIP Zamawiającego. Zamawiający ma obowiązek zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa towar jako podatnik VAT, co wiąże się z obowiązkiem podania numeru NIP – w takiej sytuacji Sprzedawca nie rejestruje zakupu na kasie rejestrującej, tylko wystawia fakturę VAT.
- Możliwość zwrotu nieuszkodzonej książki w ciągu 7 dni.
- Wysyłka prenumeraty czasopism gratis wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Wysyłka egzemplarzy gratisowych czasopism wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Przy zamówieniach książek dostarczanych przez Pocztę Polską na sumę poniżej 200 zł przy płatności przelewem na konto lub płatności on-line - doliczamy 12,00 zł za przesyłkę, przy płatności za pobraniem - doliczamy 16 zł za przesyłkę; przy zamówieniach powyżej 200 zł przesyła gratis. Rabaty dla prenumeratorów i z tytułu współpracy z wydawnictwem nie sumują się z prezentowanymi na stronach internetowych ofertami promocyjnymi.
- Przy zamówieniach książek dostarczanych przez pocztę kurierską na sumę poniżej 200 zł przy płatności przelewem na konto lub płatności on-line - doliczamy 13 zł za przesyłkę, przy płatności za pobraniem - doliczamy 16 zł za przesyłkę; przy zamówieniach powyżej 200 zł przesyłka gratis.
- W przypadku powtórnej (nieuzasadnionej i/lub wynikającej z winy Zamawiającego) wysyłki Zamawiający ponosi dodatkowe koszty jej zrealizowania: wysyłka przez Pocztę Polską - 25 zł, wysyłka pocztą kurierską - 32 zł.
- Reklamacje zamówień: sklep@czelej.com.pl
§5 TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Realizacja zamówień Klientów następuje w dni robocze (z wyłączeniem dni zamkniętych magazynów księgarni internetowej zgodnie z §3 pkt. 4) i zwyczajowo wynosi od jednego do pięciu dni roboczych tj. dni od poniedziałku do piątku, liczonych od momentu złożenia zamówienia przez Klienta lub w momencie skompletowania przez Sprzedającego wszystkich zamówionych przez Klienta produktów i/lub zaksięgowanej przez Sprzedającego pełnej opłaty za zamówienie.
- Realizacja zamówienia Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po potwierdzeniu zamówienia i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego (z zastrzeżeniem §3 pkt. 4 oraz §5 pkt.4).
- Szczegółowa informacja o terminie wysyłki znajduje się w karcie produktu, zaś termin dostawy uzależniony od wybranego sposobu dostawy.
- Ze względów logistycznych, zamówienie złożone do godziny 13.30 dnia roboczego traktowane jest jako złożone w danym dniu. W przypadku złożenia zamówienia po godzinie 13.30 albo w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, zamówienie jest rejestrowane jako złożone najbliższego następnego dnia roboczego.
- W przypadku Produktów oznaczonych jako „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż” termin realizacji zamówienia podawany jest przy określonym Produkcie. W przypadku łącznego zamówienia Produktów oznaczonych jako „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż” termin realizacji zamówienia odpowiada późniejszemu terminowi realizacji Produktów oznaczonych jako „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż”. Podczas składania zamówienia, Klient może podjąć decyzję o przyśpieszeniu terminu realizacji zamówienia dla innych Produktów niż „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż” i skorzystać z podstawowego terminu dostawy. W tym celu należy złożyć dwa oddzielne zamówienia - jedno zawierające podstawowe produkty, drugie zawierające produkty oznaczone jako „Zapowiedzi” lub „Przedsprzedaż”.
§6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz. 827), Klient który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tytułem odstąpienia od umowy tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.
-
Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, przy czym oświadczenie takie musi zostać złożone z zachowaniem formy pisemnej.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub na formularzu dostępnym tutaj.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać przekazane Sprzedającemu drogą elektroniczną poprzez wysyłanie scanu oświadczenia na adres e-mail: sklep@czelej.com.pl Odstąpienie od umowy może być również wysłane na adres: WYDAWNICTWO CZELEJ Sp. z o.o. UL. SKRAJNA 12-14, 20 - 802 LUBLIN z dopiskiem „odstąpienie od umowy”.
-
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Klientowi na adres e-mail (podany przy zawieraniu umowy lub inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
-
Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
-
Klient odsyła wraz z towarem dowód zakupu, wszystkie dokumenty oraz ewentualne gratisy.
-
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Klienta, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jednakże jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Klientowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 ustawy o prawie konsumenckim.
-
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Sprzedający nie odbiera kierowanych do niego przesyłek odesłanych za pobraniem i nie odpowiada za koszty związane z takimi przesyłkami.
- Sprzedający zobowiązuje się dostarczać Produkty wolne od wad.
- Jeżeli po otrzymaniu Produktów Klient stwierdzi wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonych produktów z umową, ma prawo do reklamacji otrzymanego towaru.
- Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej przesyłając na adres: WYDAWNICTWO CZELEJ Sp. z o.o. UL. SKRAJNA 12-14, 20 - 802 LUBLIN, lub mailem : sklep@czelej.com.pl
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć następujące informacje:
- imię i nazwisko Kupującego (nazwa firmy),
- tytuł reklamowanego produktu i jego ISBN/ISSN,
- opis problemu (wskazać wady towaru itp.),
- dołączyć ksero lub scan dowodu zakupu (faktura VAT lub paragon).
- Reklamacje uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu oraz zagubienia przesyłek, będą respektowane tylko dla przesyłek, do których sporządzono protokół szkody w obecności osoby doręczającej paczkę lub gdy stwierdzono zaginięcie przesyłki.
- Okres rozpatrywania reklamacji to 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego. Sprzedający zastrzega jednak, iż w przypadku uszkodzeń powstałych z winy firmy kurierskiej nie gwarantuje on rozpatrzenia reklamacji we wskazanym terminie. W takiej sytuacji czas rozpatrzenia reklamacji wydłuża się o 30 dni kalendarzowych.
- Sprzedający zobowiązuje się w przypadku uznania reklamacji przekazać tę informację Kupującemu drogą pisemną (na wskazany adres e-mail).
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Sprzedający niezwłocznie wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny Sprzedający zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Przesyłka wysyłana do Sprzedającego, zawierająca reklamowane produkty musi zawierać:
- kompletny towar będący przedmiotem sprzedaży
- dokument zakupu lub jego kopię.
- Towary wysyłane do Sprzedającego należy starannie zapakować w sposób gwarantujący ich bezpieczne dotarcie do celu.
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.magazyn-stomatologiczny.pl/a3999/Polityka-prywatnosci.html/mb46
§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również̇ w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie www.czelej.com.pl oraz na portalu www.magazyn-stomatologiczny.pl. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Klienta w zakładce „regulamin”: https://czelej.com.pl/regulamin a na portalu: https://www.magazyn-stomatologiczny.pl/a1951/Regulamin-serwisu-.html/mb17
Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w momencie składania zamówienia. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.